BBC News, فارسی - صفحه اول

مهمترین خبرها

  • car

    ویدیو, نخست‌وزیر اسلواکی ترور شد؛ حال او «وخیم» است

    رابرت فیتسو، نخست وزیر اسلواکی امروز هنگام ترک جلسه دولت مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها او در حال حاضر در وضعیت خطرناکی به سر می‌برد و جراحات وارده جانش را تهدید می‌کند. رسانه‌های محلی می‌گویند آقای فیتسو از ناحیه شکم، دست و پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. رئیس‌جمهور اسلواکی گفته که پلیس مهاجم را بازداشت کرده است و مقامات اطلاعات بیشتری را «در اسرع وقت» ارائه خواهند کرد.

  • رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی

    مدیرکل آژانس از اظهارات مقام‌های ایران درباره توانایی ساخت سلاح اتمی انتقاد کرد

    رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از اظهارات مقام های ایران درباره توانایی ساخت سلاح اتمی انتقاد کرده است. آقای گروسی به بی‌بی‌سی گفت اظهارات «مبهم و پراکنده» مقام‌های ایران در مورد توانایی ساخت سلاح اتمی «اشتباه» است و می‌تواند باعث افزایش تنش شود.

  • سیل در افغانستان

    سازمان جهانی بهداشت: وضعیت در مناطق سیل‌زده افغانستان بسیار بحرانی است و باران‌های بیشتر در راه است

    سازمان جهانی بهداشت می‌گوید وضعیت در مناطقی از افغانستان که بیشترین آسیب را از سیل‌های مرگبار دیدند «بسیار بحرانی» است. به گفته یما بارز، خبرنگار اعزامی بی‌بی‌سی به بغلان، برخی ازخانواده‌ها درگل و لای، و زیر آوار، دنبال اعضای خانواده و دوستان خود هستند. پاپ‌ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از جامعه جهانی خواسته است تا به سیلاب‌زدگان در افغانستان، کمک کنند.

  • آنتونی بلینکن در کی‌یف

    اعلام کمک نظامی دو میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین همزمان با پیشروی روسیه در خارکیف

    همزمان با تشدید عملیات تهاجمی نیروهای روسیه علیه اوکراین، کی‌یف نیروهای خود را از چندین روستا در منطقه مرزی خارکیف عقب کشیده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هم چند سفر خارجی خود را لغو کرده است. در همین حال آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پایان سفر خود به کی‌یف اعلام کرد واشنگتن ۲ میلیارد دلار دیگر به اوکراین کمک نظامی ارسال می‌کند.

  • خسرو بشارت

    خسرو بشارت، ششمین متهم پرونده‌‌ای «غیرشفاف» پس از ۱۴ سال حبس اعدام شد

    نهادهای حقوق بشری کردهای ایران گزارش‎ داده‌اند که قوه قضائیه حکم اعدام خسرو بشارت زندانی سُنی کرد را پس از ۱۴ سال حبس، چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۵ مه ۲۰۲۴) در زندان گوهردشت به اجرا درآورد. همزمان گزارش‌ها حاکی از اعدام دست‌کم پنج زندانی دیگر در کرج و ایلام است.

  • غزه

    تشدید عملیات اسرائیل در جبالیا و رفح با وجود هشدار اروپا و آمریکا

    جنگ در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه و در رفح جنوب این باریکه شدت گرفته است. ارتش اسرائیل می‌گوید شمار زیادی از شبه‌نظامیان فلسطینی را کشته است. در مقابل حماس هم از کشته شدن چندین سرباز اسرائیلی خبر داده است. باوجود هشدار اتحادیه اروپا برای پایان «فوری» عملیات اسرائیل در رفح، بنیامین نتانیاهو بر ادامه آن تاکید کرده است.

  • بارندگی و جاری شدن سیلاب در مشهد

    ویدیو, شناور شدن خودروها و آبگرفتگی منازل در پی بارندگی سیل‌آسا در مشهد

    بارش یک رگبار بهاری سیل‌آسا در بعد از ظهر روز چهارشنبه در مشهد، موجب جاری شدن آب در خیابان‌ها و آبگرفتگی تعدادی از منازل در این شهر شده است. بر اساس گزارش‌ها و تصاویری که از آبگرفتگی در خیابان‌های مشهد منتشر شده، چند خودرو بر اثر جاری شدن آب در خیابان‌ها شناور شده‌اند و همراه جریان آب به حرکت درآمده‌اند.

  • سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند

    دفاع هند از قرارداد بندر شهید بهشتی چابهار در پی هشدار آمریکا

    هند از ایالات متحده آمریکا خواسته است که در مورد توافق بندر شهید بهشتی چابهار با ایران «نگاه بسته» نداشته باشد. موضعگیری هند یک روز پس از هشدار واشنگتن در مورد تحریم احتمالی کشورهایی است که با تهران معاملات تجاری انجام می‌دهند.

  • .

    مجلس ایران تعطیلی شنبه‌ها را تصویب کرد

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی شنبه را به عنوان روز دوم تعطیلات هفتگی ایران تصویب کردند. مجلس ایران به پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها رای منفی داد. برای اجرایی شدن تعطیلی شنبه‌ها باید مصوبه مجلس در شورای نگهبان هم تایید شود. در بیشتر کشورهای جهان شنبه و یکشنبه روزهای تعطیل آخر هفته است.

دور دنیا با تازه‌ترین‌ها

ببینید

گزارش و تحلیل

زنان ایران و حجاب اجباری

کیست، چیست، کجاست

پربیننده‌ترین‌ها

شبکه های اجتماعی